Powiadamianie o incydencie (email)

Powiadamianie o incydencie (email)

W wersji 1.5.5 nastąpiło rozbudowanie funkcjonalności Incydentów o mechanizm automatycznego powiadamiania osób odpowiedzialnych (np. ABI lub IOD) o dodaniu nowego incydentu naruszenia przetwarzania danych osobowych.

Incydent może być zgłaszany przez dowolną osobę, która ma dostęp do systemu z właściwymi uprawnieniami.

Notyfikacja o naruszeniu ochrony danych zostanie wysłana do wszystkich osób, które zdefiniujemy w ustawieniach.

Rozwiązanie wydaje się szczególnie korzystne dla ABI lub IOD pracujących na co dzień poza organizacją. Email o incydencie wysyłany jest natychmiast po zapisaniu nowego incydentu. Osoba, która otrzymała powiadomienie może przejść bezpośrednio do szczegółów zgłoszenia i podjąć właściwe działania, w tym zarejestrować powiadomienie organu nadzorczego, na co zgodnie z RODO będziemy mieli 72 godziny.

W celu konfiguracji mechanizmu notyfikacji należy wykonać następujące kroki:

  1. Przejdź do Panelu administracyjnego i wybierz z menu Konfiguracja ABI > Powiadomienia
  2. Zaznacz checkbox „Powiadamiaj osoby o nowym incydencie”
  3. Określ adresatów powiadomień poprzez wybranie spośród użytkowników systemu lub innych osób (może być wielu, adresy email wpisujemy po przecinku)
  4. Ustaw temat maila, który będzie wyświetlał się w temacie powiadomienia

 

Powiadamianie o incydencie

Jeśli wszystko zostało prawidłowo wykonane, to osoby wskazane do otrzymywania powiadomień otrzymają informację taką jak ta:

powiadomienie o incydencie naruszenia

UWAGA: dla prawidłowego wysyłania wiadomości email z systemu ABI Administrator zalecamy instalację i konfigurację dowolnej wtyczki WordPress obsługującej SNMP. My sprawdziliśmy działanie z dwoma dostępnymi bezpłatnie wtyczkami:

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.